Vitálna Vitara

21.01.2018 09:00

V poslednej dobe sa akosi roztrhlo vrece s SUV-čkami a off-roadmi na našich cestách. Milovníkov týchto áut pribúda čoraz viac a automobilky sa snažia prilákať zákazníkov novými modelmi. Jedným z nich je aj automobilka Suzuki, ktorá v minulom roku bola najpredávanejším japonským autom a exkluzívny limitovaný model Vitara Copper zase najpredávanejším SUV na Slovensku.

Vzbudil veľkú pozornosť svojím nebojácnym dizajnom, precíznym spracovaním aj s rôznymi farebnými variáciami karosérie. Vitara patrí k menším autám kategórie SUV, no jej veľkou prednosťou sú vynikajúce jazdné vlastnosti, vysoká spoľahlivosť a nízka spotreba. Interiér auta vás prekvapí veľkorysým priestorom, akoby ste sedeli v obrovskom SUV. Napriek mojej výške pomaly dva metre som nemal pocit klaustrofóbie...Vysoký posed, perfektný výhľad na všetky strany, nohy poriadne natiahnuté a priestoru nad hlavou habadej! Na začiatok veľmi dobré. O komfort chrbta sa postarajú kožené sedadlá s novým dizajnom. Výborná ergonómia sedadiel poskytuje maximálne pohodlie a pochváliť treba aj bočné vedenie, ktoré podrží vaše telo v zákrutách.

Trojramenný kožený volant zdedila Vitara po väčšom S-Cross. Vďaka mäkčenej koži sa príjemne drží a veľkosť venca je ideálna pre obe pohlavia. Rozloženie tlačidiel je ideálne a ovládať nimi môžete audiosústavu, telefón, tempomat či obmedzovač rýchlostí. Budíky sú dostatočne veľké a prehľadné, k tomu poskytujú vodičovi všetky potrebné informácie, ktoré potrebuje. Jedinou chybičkou je obsluha palubného počítača. Ten sa prepína dvoma veľkými kolíkmi, vystupujúcimi pri budíkoch. Na stredovom paneli vyniká krásny farebný dotykový displej s rýchlou odozvou. Citlivo reaguje na každý pokyn prsta a každá sekcia činnosti je farebne odlišná. Či sa jedná o funkciu rádia, telefónu, navigácie alebo pripojenia smartfónu. Všetko funguje bezchybne no musíme pochváliť hlavne vstavanú navigáciu, ktorá šľapala na výbornú. Displej vodičovi slúži aj ako parkovacia kamera pri cúvaní. Základ batožinového priestoru tvorí 375 litrov, no pri sklopení zadných sedadiel sa jeho objem vyšplhá na úctyhodných 1 120 litrov.

Nami testovaná verzia ukrývala pod kapotou 1,6 litrový benzínový agregát so 120 koňmi. Už pri rozjazde som deficit turba vôbec nevnímal, malý japončík si veselo priadol svoju pesničku a v kabíne ho vôbec nebolo počuť. Pri poriadnom rozbehnutí sa tvári sebavedomo a športovú jazdu naozaj obľubuje. Je neskutočne agilný a aj pri rychlejšej jazde na diaľnici, dokáže skonzumovať oveľa menej paliva, akoby ste čakali. Podvozok s pohonom všetkých štyroch kolies si naozaj potykal s terénom. I v ťažkých podmienkach si Vitara vie poradiť s nástrahami a je cítiť, ako sa zadné kolesá zapájajú do činnosti a držia požadovaný smer. Veľkou výhodou je aj nízka hmotnosť auta, rázvor 2500 mm a aj preto je Vitara taká vitálna! V ostrých zákrutách si drží stopu ako stopársky pes a nemá tendenciu sa nakláňať. Musíme uznať, že svojimi jazdnými schopnosťami, prekonáva v teréne väčšinu konkurencie a každý, kto to skúsi, mi dá za pravdu. Týždeň rýchlo ubehol, zima je skúpa na bielu perinu, preto sme nestihli otestovať auto poriadne na snehu. Možno nabudúce. No už teraz kvitujem tejto štvorkolke a dávam jej plný počet bodov. Je to neskutočne dobré auto, ktoré spĺňa všetky kritéria dnešnej doby. Tento model sa vám odvďačí pohodlným, ničím nerušeným pôžitkom. Len sa pozrite do spätného zrkadla a uvidíte svoj široký úsmev, od ucha k uchu.

 

 

Text a foto:  Ľubomír Feckanín

 

Suzuki Vitara 1,6 wd COPPER EDITION  
Zdvihový objem cm3 1586
Max. výkon v kW (k) pri 1/min 88/120/6000
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min 156/4400
Maximálna rýchlosť v km/h 180
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h 12
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) 6,5/5,1/5,6
Cena testovanej verzie 20 100 €

 

Späť

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode