Skupina Renault a partner EEM vytvorili na ostrove Porto Santo prvý „smart ostrov“

23.02.2018 10:14

Skupina Renault, líder v Európe na trhu s EV a spoločnosť EEM Empresa de Electricidade da Madeira, SA, ktorá produkuje a predáva elektrinu na dvoch portugalských ostrovoch Madeira a Porto Santo, dnes oznámili spustenie elektrického ekosystému na ostrove Porto Santo.

Skupina Renault, európsky líder na trhu s elektrickými vozidlami (EV), spolu s Empresa de Electricidade da Madaeira (EEM), rozbehli projekt na uľahčenie transferu energie na ostrove Porto Santo v Portugalsku.

Inteligentný elektrický ekosystém je založený na štyroch pilieroch: elektrické vozidlá, úložisko stacionárnej energie, smart nabíjanie a nabíjanie typu vehicle-to-grid (V2G).

Vláda autonómneho regiónu Madeira iniciovala program Smart Fossil Free Island zameraný na prepravu energie. EEM, ktorá je súčasťou projektu, si vybrala Skupinu Renault ako partnera na riešenie otázok elektrickej mobility.

Toto je prvý inteligentný ostrov, ktorý používa elektrické vozidlá, batérie s druhým životným cyklom, smart nabíjanie a V2G na podporu šírenia a produkcie energie. Projekt bude trvať 18 mesiacov.

Teší nás spolupráca s EEM a vládou Madeiri na projekte elektrického ekosystému, ktorý demonštruje elektrickú evolúciu. Našim cieľom je vybudovať model, ktorý je možné aplikovať na ostatné ostrovy,” povedal Eric Feunteun, programový riaditeľ pre EV Renault.

Projekt ilustruje, ako Renault pracuje v privátnom a verejnom sektore a podporuje nové spôsoby mobility. Zároveň je projekt súčasťou stratégie značky Renault v oblasti EV.

Plán spoločnosti je zložený z niekoľkých fáz. Súčasťou je 20 dobrovoľníkov z Porto Santo, ktorí budú denno-denne používať 14 vozidiel ZOE a 6 Kangoo Z.E. Tieto vozidlá budú môcť využívať smart nabíjanie vďaka 40 verejným nabíjačkám a privátnym staniciam spoločnosti EEM.

O elektrických inteligentných ekosystémoch

Inteligentné smart nabíjanie upravuje nabíjanie batérií podľa aktuálneho odberu elektrickej energie. Batérie sa nabíjajú, keď dodávky prekročia dopyt a v časoch produkcie obnoviteľnej energie. Nabíjanie sa ukončí, keď dopyt prekročí objem dodávanej energie, čím sa optimalizuje využívanie obnoviteľnej energie.

V prípade V2G nabíjania môžu batérie vozidiel slúžiť ako úložný priestor energie a môžu optimalizovať dodávku energie počas hodín, kedy je dopyt najvyšší.

Batérie, ktoré už nie sú schopné poháňať EV využije Renault ďalej. Tieto batérie slúžia ako úložný priestor stacionárnej energie. Tak sa využije ich druhý životný cyklus. Renault dnes dokáže pokryť celé spektrum potrieb zákazníkov – napríklad potreby kancelárskych budov, tovární, škôl, bytových domov a iné.

 

 

Renault ZOE sa teší aj obľube medzi odbornou verejnosťou. Dôkazom je množstvo ocenení, ktoré už získalo. Ako príklad môžeme uviesť ocenenia “Best Used Electric Car” (DieselCar & EcoCar, Veľká Británia, 2018), “The most ecological car of the year” (TV Automagazin, 2018), ktoré získalo v Chorvátsku. Z roku 2017 napríklad “Best electric car” (What Car? Awards 2017, Veľká Británia, 2017) či ocenenie zo Švajčiarska "Greenest Car of Switzerland" (Voiture Suisse de l'Année", Schweizer Illustrierte, 2017). Renault Zoe je dostupný na Slovensku od apríla 2017 v dvoch verziách: s dojazdom 240 km alebo 400 km dojazdom (podľa cyklu NEDC). Viac informácií o modeli nájdete na stránke www.renault.sk. Nová motorizácia bude na Slovensku dostupná na prelome jari a leta 2018.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode