Sila priestoru

18.09.2013 15:44

Syn Ivana Mistríka Ján si vyskúšal najnovší model Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D AT

Žijete už dosť veľa rokov v Amerike, kam ste sa presťahovali. Často chodíte domov za svojou mamou?

Navštevujem ju tak ako sa dá ako aj rodinu, ktorú mám na Slovensku. V Amerike som sa oženil a so svojou manželkou a dvomi deťmi tam máme už svoje zázemie. Pracoval som ako manažér v hoteloch v Las Vegas a Los Angeles, ale nakoniec som si založil vlastnú firmu, kde radíme v oblasti poisťovania a spolupracujeme s Európou. Môžem byť na Slovensku hocikedy a firma funguje aj bez mojej prítomnosti.

Boli ste ešte dieťa, keď vám zomrel váš otec, známy herec Ivan Mistrík…

Mal som tri roky, keď v roku 1982 zomrel. Z rozprávana viem, že bol vynikajúci nielen ako otec, ale bol aj skvelý herec. Rád by som vedel, prečo tragicky zahynul, no vysvetlenie si, žiaľodniesol so sebou do hrobu. Musím sa teda zmieriť s tým, že skutočnú pravdu sa už nedozviem. 

Hovorilo sa,  že váš otec chvíľu pretekal na rýchlych autách? Máte o ňom túto informáciu?

 Bola to pravda, že mal rád rýchlosť a rýchle autá. Mal takú kartu pretekárskeho klubu. Dokonca ho vraj za rýchlosť zastavili policajti  v Las Vegas. Išiel na deň do basy! Verím, že by vám vedel rozprávať rôzne historky za volantom.

A čo vy? Ako sa vám žije a jazdí v štáte, v ktorom žijete?

Žijem v štáte Massachusetts v New Hampshire. Najazdím okolo 50 – 55 000 míľ ročne. Vodičák som si robil v Las Vegas. Na skúšky do Autoškoly som prišiel so svojím autom, zaparkoval som, prečítal som si takú knížočku a išiel som robiť test. Neprešiel som na jednu otázku, tak som išiel zase do auta, naučil som sa a nakoniec som skúšky urobil. Potom sme išli na chvíľu jazdiť a dostal som vodičák.

A čo pokuty? Zdedili ste tú povestnú rýchlosť po otcovi?

Každý rok platím zopár pokút, ale aj najazdím veľa míľ. Dokonca mi raz poslali pokutu 330 dolárov poštou, že som prešiel na červenú. Inokedy  som bol nameraný letecky.  Poslali mi pokutu a do 30 dní som musel zaplatiť alebo sa súdiť. Ak máte pocit, že ste nevinný a dotyčný policajt sa nedostavil na súd, môžete byť sprostený viny. V Amerike funguje bodový systém ako v Čechách. Máte 12 bodov a z toho vám odoberajú, ale body môžete získať naspäť, napríklad sa zúčastňujete rôznych prednášok o pravidlách cestnej premávky, lebo v každom americkom štáte je iný systém, ktoré do detailov ani ja nepoznám. Zaujímavé je, že v Amerike ak svieti červená na semafóre, tak nemusíte čakať a môžete ísť doprava.

A pokuty na Slovensku?

 Vychádzal som zo Sitiny na Lamač, keď ma zastavili policajti za rýchlosť, ale pokutu som neplatil. Spýtali sa na môjho otca a nejako sme sa dohodli.

Veľa žien jazdí v Amerike, tak ako u nás?

Ženy tam  jazdia väčšinou na veľkých autách a je ich veľa. Ak sú za volantom  aziatky, tak to je prúser! Oni sa nepozerajú doprava ani doľava. Naopak na Slovensku sa stretávam s dobrými šoférkami, ktoré vedia jazdiť hlavne na manuáloch, a to je v Amerike rarita. Tam prevládajú väčšinou automaty.

Aké značky  prevládajú v Amerike?

Je tam veľa trakov a okrem tradičných amerických značiek sú tam obľúbené japonské toyoty, Hondy, ale sú drahšie, lebo si držia svoju cenu. Malé autá tam moc nevidieť, ale nejaké tie Smarty tam sú. Jazdí tam veľa hybridov na cestách. Taky hybrid mám aj ja. Je to Toyota Camry.  Môj nebohý strýko mal kamiónovu dopravu, asi 200 kamiónov, vozil tovar z východu na západ.

Ako sa vám pozdával testovaný model Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D AT?

Prekvapil ma tento japonský model zmenou hranatých línii na ktoré sme boli zvyknutí na oblé tvary. Pripomína mi svojím dizajnom skôr Ameriku ako Japonsko. Obrovský priestor s množstvom odkladacieho priestoru vo vnútri  auta mi hneď napovie, že je to typ bezpečného rodinného auta vhodného do každého počasia i náročného terénu vďaka 4x4.  Fakt v Amerike by si určite Outlander našiel svoju vážnosť medzi SUV-čkami iných prestížnych značiek! Interiér vyššej výbavy vo svetlej farbe s kožou bol komfortný a elegantný, kvalita a vypracovanie materiálov bola naozaj precízna! Naftový motor s automatom bol pre náročného vodiča pohodlnej a ekonomickej jazdy ozajstným bonusom. Podvozok sa mi najviac páčil, lebo nebolo cítiť bratislavské rozbité cesty a v zákrutách to ani trošku nevykláňalo. Pri rozhodovaní či kúpiť tento model by mala prevážiť jeho praktickosť, úžitkovosť a bezpečnosť. Nakoniec pri komfortnej jazde bolo cítiť aj emócie, ktorým som podľahol aj ja. K tomu dobrá hudba a už mi nič nechýbalo.

Text: Alena Chorvátová

Foto: autorka

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode