Showdance v podaní Kiky Svarinskej a Alfy Romeo MiTo

18.07.2011 18:47

 Showdance v podaní Kiky Svarinskej a Alfy Romeo MiTo

 

 Moje prvé predstavenie a herectvo

Bolo prvé a bolo v Piešťanoch v Dome umenia. Predtým som nikdy nevystupovala na javisku a preto bola veľká tréma. Asi 600 divákov sedelo v obecenstve! Nakoniec tréma opadla a všetko išlo ako po masle. Hrali sme hru „Fetišistky“.

Neviem ani ako som sa dostala k myšlienke na herectvo, pretože som vždy tvrdila, že zo mňa herečka nikdy nebude, ale opak bol pravdou. Prvýkrát som sa hlásila na VŠMU a nevyšlo mi to, druhýkrát ma zobrali. Hrala som v rôznych seriáloch  Keby bolo keby, Panelák, Obchod so šťastím, ale aj v tanečnej súťaži v Showdance, kde som vypadla v kole disco. Napriek všetkému som tam stretla úžasného človeka, s ktorým trávim veľa času. Kamarátka, ktorá ma na tú súťaž pripravovala a veľa mi tým pomohla.

 

 Vodičák na druhýkrát

 Chcela som si vodičák urobiť ako osemnásťročná, ale odhodlala som sa až o rok neskôr. Dobrovoľne sa priznám, že som ho neurobila na prvýkrát. Pohorela som na testoch typu: „ po ktorej strane má ísť vozíčkár alebo aké musí byť dlhé lano upevnené na...

 

Toastovač alebo krabička na kolesách

Šoférovanie ma veľmi baví. Moje prvé auto bolo Hyundai Atos. Taký toastovač či malá krabička na kolesách. Mala som ho rok a pól a veľmi sme sa mali radi. Šoférovanie ma natoľko upokojuje, že si niekedy sadnem len tak do auta a jazdím ani neviem kam... Baví ma to. Ako malá som sa často hrala hry na počítači „Need for speed, formule“. Najprv som si myslela, že bude zo mňa katastrofálny vodič, pretože som nevedela koordinovať smery a všetko okolo toho, ale nakoniec to vypálilo celkom dobre.

 

Svieža a dravá vodička

 Raz mi moja kamarátka povedala: „Kika - presne taká aká si, tak aj jazdíš. Mlado, sviežo a dravo.“ Asi mala v niečom pravdu. Je pravda, že v mladosti človek viac riskuje za volantom ako  v zrelom veku, kedy už nadobudol nejaké jazdné skúsenosti a veľa vecí si uvedomuje.

Nemám rada spomalených šoférov a takých, ktorí jazdia bez smeroviek a v určitý okamih si zmyslia, že odbočia a vy za nimi ste nepripravení na takú situáciu. To ma ukrutne vytáča.

 

Baliči na cestách

Zažila som takú situáciu, že ma jeden chalan chcel zbaliť počas jazdy. Ukazovaním mi  naznačil, aby som dala dole okno a potom ma pozval na kávu. Samozrejme, že som nešla, veď som ho nepoznala  a také zoznámenia mi nie sú príjemné.

 

Malé ťukesy

Stali sa mi také malé ťukesy, ale nič vážne. Ako malé dievčatko som zažila nehodu ako spolujazdec. Na štedrý deň sme dostali šmyk pri Medickej záhrade a nabúrali sme do stromu. Našťastie sa nikomu nič nestalo, aj keď to nebolo vo vysokej rýchlosti. S kamarátmi sa mi stalo, že sme nabúrali do auta jednej pani, ktorá odbočovala z vedľajšej cesty na hlavnú a chcela sa hneď preradiť z ľavého pruhu do pravého a vtedy nastala „ťukesová“ kolízia.

 

Trasa Brno – Praha

Prvýkrát sama s autom v Prahe! Trasa  Brno - Praha je otrasná cesta. Trošku som sa bála na Vysočine, lebo bolo namrznuté. Prahu poznám, lebo tam žije moja sestra a často som za ňou chodila. Jazdím bez GPS a viem sa celkom dobre orientovať. Či som aj technický typ, to neviem, ale zatiaľ som nemala žiadnu poruchu na aute. S Prahou sa mi viaže aj prvá pokuta za rýchlosť. Prekročila som asi o tridsať km/h. Dvakrát som dostala papuču. Ak sa ponáhľam, tak pokutu radšej zaplatím a nezjednávam.

 

Moja LOTA a testovaná LOTA

Kúpila som si netradičnú a športovo ladenú Alfa Romeo MiTo -  Benzínovú jednaštvorku, takú ako testovaný model, ktorý je podobný a predsa iný. Nikdy som neuvažovala aké auto si kúpim až raz sa ozval brat, že má pre mňa vybraté auto. Malo najazdených 14000 km, teda zabehnuté, čo mi vyhovovalo. Ako som si sadla do auta, tak som  vedela, že „Lota“ bude moja! Mám ju od brata na leasing. Dizajn je veľkolepý a veľa ľudí mi hovorí, že sa mi Lota jednoducho hodí. Je to auto pre mladých, rodinu zatiaľ nemám, preto mi trojdverák vyhovuje. Aj testované MiTo ma citlivé brzdy a pamätám si, keď som prvýkrát brzdila, že som skoro preletela cez predné sklo. Učila som sa s MiTom parkovať, lebo som nemala odhad aké je veľké a široké. Prvé tri dni som si nadávala, že parkujem ako žena! V MiTe je dobré, že keď prší a je zlé počasie, tak sa dá nastaviť určitý systém jazdenia v aute, ktorý sa dá prepínať aj počas jazdy. Normal, Dynamic, All Weather. Akcelerácia sa mi zdala rýchlejšia pri All weather hlavne v zimných rozjazdoch a za zlých poveternostných podmienok. Pri Dynamicu sa motor rýchlejšie vyšplhal do otáčok a diaľničný Normal mi viac vyhovoval. Tempomat síce nevyužívam, ale je výhodný najmä kvôli spotrebe. Jediný rozdiel medzi mojím a testovaným modelom je spiatočka. V mojom staršom modeli sa dáva spiatočka dozadu a v testovanom dopredu. Inak sú autá dosť identické. USB výstup je super na hudbu, ktorú milujem. Inetriér je moderný. Čalúnené sedadlá s plastovými doplnkami sú pekné. Bordová farba s doplnkami pôsobí zaujímavo. Naozaj iné auto neviem predstaviť ako vlastné. Išli sme z Martina do BA a viezla som štyroch ľudí a sedelo sa úplne v pohode, aj keď jazdím väčšinou sama, tak priestoru je tu naozaj dosť. Jednaštvorka mi motoricky stačí, lebo z jednolitra som prešla na vyšší objem. Lota ma zatiaľ nenechala v štichu a testovaný model je jej lepšia sestra – dvojička!:-)

 

Text: Alena Chorvátová

Foto: autorka

 

 

Späť

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode