Podvozok SuperSport pre ďalšie verzie modelu Opel Insignia

06.08.2012 13:07

 

  • Modely Insignia s pohonom predných kolies dostali podvozok SuperSport zlepšujúci

      jazdné vlastnosti

  • Dva ďalšie motory k dispozícii s kompletom športového podvozka
  • Predná náprava HiPerStruts, brzdy Brembo a vyladenie OPC

 

Opel rozširuje ponuku svojho športového podvozka SuperSport v modelovom rade Insignia aj na verzie s pohonom predných kolies (FWD) – s jedným naftovým a jedným benzínovým motorom. Športový podvozok SuperSport, ktorý tvorí predná náprava HiPerStruts (High Performance Struts) a brzdy Brembo, je vyladený rovnako ako v najvýkonnejšej verzii Insignia OPC (Opel Performance Center). Doteraz bol športový podvozok SuperSport vyhradený iba pre špičkovú športovú verziu Insignia OPC a modely Insignia s pohonom všetkých kolies AWD, ktoré boli vždy vybavené elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálom zadnej nápravy e-LSD (electronically controlled Limited Slip Differential) optimalizujúcim rozdeľovanie krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá.

 

Teraz sa podvozok SuperSport dá objednať aj v kombinácii s pohonom predných kolies pri naftovom motore 2.0 CDTI s výkonom 118 kW (160 k) a benzínovom motore 2.0 Turbo s výkonom 162 kW (220 k). Podvozok SuperSport sa montuje spolu so systémom FlexRide, ktorý umožňuje stlačením gombíka prepínať tri režimy regulácie charakteristiky tlmičov pruženia (Standard, Tour a Sport), pričom pri každom režime sa primerane zmení aj charakteristika elektrického posilňovača riadenia a elektronického pedála akcelerátora. Ako prvok vybavenia na želanie má podvozok SuperSport cenu 2000 EUR.

 

Predná náprava HiPerStruts, po prvý raz zavedená vo vysoko výkonnej verzii Insignia OPC, predstavuje výraznú evolúciu prednej nápravy modelu Insignia s tlmičovými vzperami  McPherson. Zlepšuje trakciu rovnako na mokrom ako aj na suchom povrchu a umožňuje lepšie využívať výkon motora počas jazdy v zákrute.

Náprava HiPerStruts má rovnaké upevňovacie body na karosérii ako náprava ostatných modelov radu Insignia, no má zmenenú geometriu. Odklon osi čapu riadenia je zmenšený z 19 na 9 stupňov, čím sa dĺžka čapu kolesa skrátila o 23 milimetrov na 44 milimetrov. Každá z týchto zmien umožňuje vodičovi naplno využívať vysoký výkonový potenciál motorov. Zmenšený odklon osi čapu riadenia redukuje zmenu uhla odklonu kolies, preto majú predné kolesá pri zatáčaní lepší kontakt s cestou, čím sa odďaľuje vznik nedotáčavosti. Skrátený čap kolesa výrazne redukuje pôsobenie rušivých síl od poháňaných predných kolies do riadenia a zväčšuje odolnosť voči prenosu rázov do volantu pri prejazde zákrut s nerovným povrchom.

 

Späť

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode