Oheň

30.01.2016 15:30

Slovenská krasokorčuliarka Oli Beständigová si vyskúšala jazdu na modeli Hyundai Tucson, ale nie na ľade, ale na mokrých a hrboľatých cestách, ktoré sme vôbec necítili

Oli, reprezentovali ste najprv Slovensko so svojím bratom v športových dvojiciach, neskôr Turecko. Získali ste sedemkrát titul majstrov svojej vlasti, NA ME ste boli NAJLEPSIE siedmi. Pripomeňte našim čitateľom vaše úspechy....
K nadchádzajúcim ME v krasokorčuľovaní chcem podotknúť zopár slov na zamyslenie. Reprezentovali sme s bratom Slovensko ako sme najlepšie vedeli. V roku 2001 sme vybojovali 7. miesto, ktoré sa drží do dnešného dňa AKO NAJLEPŠIE V ÉRE SAMOSTATNOSTI ST, aj keď je to už 15 rokov. Vzhľadom k tomu po nás ani pes neštekol a teraz v rámci ME v krasokorčuľovaní je to nefér, že nás neoslovili. Je fakt, že to mrzí. S bratom sme boli aj na olympiáde a myslím si, že 17. miesto nie je zlé vo svete a som na to hrdá. V ROKU 2005 SME SME BOLI NA MS 15, NO ŠPECIÁLNYMI VÝPOČTAMI MIESTENIEK SME SA NA olympiádu nedostali. SEZÓNA 2004/2005 BOLA NESMIERNE NÁROČNÁ A ÚŽASNÁ. NA ME SME ZAJAZDILI SVOJE ŽIVOTNÉ JAZDY A SKONČILI NA 8. MIESTE. SVOJU KARIÉRU SOM chcela zavŕšiť práve teraz na ME, AJ KEĎ ZA INÚ KRAJINU, NO PRED SVOJIM PUBLIKOM. Nepodarilo sa to.
Kategória športových dvojíc je tvrdá, krasokorčuliari musia absolvovať množstvo skokov a aby sa chlap a k tomu futbalista po tridsiatke naučil skákať salchov, rittberger, zdvíhané figúry, špirály a iné ťažké prvky, tak to chce odvahu?
Podarilo sa mi naučiť profesionálneho futbalistu korčuľovať a absolvovali sme niekoľko medzinárodných súťaží. Je tiež pravda,že sme začínali v tureckej televíznej šou Hviezdy na ľade. Všetci pokladali naučiť futbalistu korčuľovať za absolútne nemožné, ale my sme to s Ilhanom Mansizom dokázali. Už spolu nekorčuľujeme ani netvoríme pár, ale ja mám ďaľšie sny a plány, ktoré SA mi dúfam splnia. Vždy idem do všetkého naplno. Prezradím vám, že momentálne sa venujem trénerskej činnosti a odlietam do Ameriky.
Ak by sme mali zmeniť tému úplne na inú nôtu. Nevadilo by vám, sa preniesť do sveta áut a vône benzínu?
Vôbec! Autoškolu som si robila až v 30-tke, lebo predtým som na to nemala čas a následne som sadla do trojlitrovej Audiny Q7 V12 TDI 500 KONI. Jazdilo sa na nej super! Dokonca som si vyskúšala neobmedzené rýchlosti v Nemecku, čo sa mi veľmi páčilo. Len som nerada jazdila s bývalým priateľom, pretože mi neustále kibicoval do riadenia a necítila som sa uvoľnená...

To preto máte už dva roky blok zo šoférovania?
To bola iná skúsenosť! V Arizone som išla na túru s kamarátmi a vzala som PORSCHE CAYENNE HYBRID, že ho vyparkujem (chcela som,a by kamarát zaparkoval sovje auto na naše miesto a potom našim jazdil). Po východe z rampy som sa stočila smerom do parkovacieho miesta, rolovala, no pri brzdení som dostala akýsi skrat a miesto brzdy som pridala plyn a šupla som to cez ventilátor do steny. Bola som doudieraná a dorezaná od airbagov, ktoré boli aktovované.Nejazdila som potom asi pól roka /to sme boli v USA/, až po návrate do Európy ma Ilhan posadil do Audi Q7, čo bolo ako skúška ohňom. Odvtedy som nejazdila, aj keď som mohla. Mala som blok a do dnešného dňa tú búračku mám v hlave. Ten zvuk a zápach z krčiacich sa plechov z airbagov.
Musím vás pochváliť, že jazdíte na automate a ide vám to veľmi dobre. Opäť vo veľkom aute. Asi skúsenosti z Ameriky?
Som zvyknutá na automat a na veľké autá, v ktorých sa cítim bezpečne. Hoci ak som náhodou predbiehala iné auto, tak všetci pozerali, kto to jazdí za volantom, lebo som maličká. Ten strach zo šoférovania ešte je, ale viem, že ho musím prekonať. Inak by som v živote nejazdila
Žili ste v Nemecku, Turecku, Arizone. Je veľký rozdiel v štýle šoférovania týchto krajín?
Bola somaj v Taliansku, ale zo skúsenosti môžem povedať, že Turci sú oveľa horší vodiči ako taliani. Nemajú problém si urobiť z dvoch pruhov aj päť! Vytrubujú a predpisy nedodržiavajú a v reáli nefungujú. Predávajú pri cestách autonabíjačky, banány, vodu, luky (to je najviac smiesne) a deti tam ponúkaju kvety a iné veci. Majú tam všade riadny bordel, ale nehôd som tam videla málo. Naopak v Arizone je jazdenie pokojné, také labúžo. Žiadny stres, ale usmievaví vodiči. Na diaľniciach boli dvojprúdovky a v mestách štvorprúdovky.

Zažili ste v navštívených krajinách niečo iné ako je u nás?
V Istanbule sa napríklad za auto platili vysoké dane. Čím bolo auto väčšie, tým boli dane vyššie. Lusuxné autá tam mali len bohatí ľudia. Bolo tam vidieť aj veľkú chudobu, ale stredná vrstva tam chýbala. V Arizone sa mi páčilo, že tam majú šeciálny pruh na ochranu životného prostredia. V aute museli byť dvaja a viac ľudí, inak by dostali pokutu. Ak urobíte priestupok, tak sa nezjednáte a platíte pokuty, ktoré sú vysoké.
A čo naši slovenskí vodiči, keď ste prišli zo zahraničia. Máte dobré skúsenosti?
Prišli sme s expriateľom na Slovensko a hneď mu poškrkali kľúčom celú bočnú karosériu Audi Q7. Tak to bola dosť zlá reklama a dosť ma to mrzelo. Ďaľšou negatívnou skúsenosťou bola návšteva Auparku, nemali sme absolútne kde zaparkovať, tak sme dali na 5 minút blikačky a ja som odbehla kúpiť granule pre psa. Vrátila som sa a policajt, ktorý vôbec nevedel anglicky, nemecky / a to po mojej ochote pomôcť s jazykovou bariérou, ma odbil, že on reč ovláda, sa snažil vysvetľovať priateľovi kvôli čomu dostal pokutu, ale ani ja som mu nerozumela. V Nemecku  sa 10-15 min. Státie nepokutuje a na bllikačkách je povolené.
S parkovaním nemáte problém alebo sa občas stane, že zaparkujete na dvakrát?
Parkujem tam, kde je veľa miesta:) väčšinou ženy zmätkujú, ale nie vždy je to katastrofa, ale muži to majú parkovanie i jazdenie v génoch. Ženy majú cit v iných oblastiach. Ja tie jazdné skúsenosti ešte len zbieram a dnes je super deň, že som si mohla zašoférovať krásne auto.

A nielen krásne je SUV, ale hlavne praktické a bezpečné do každého terénu. To je náš testovaný Hyundai Tucson 1,7GDI?
Červená farba je nádherná a táto je obzvlášť krásna. Bezkľúčové štartovanie a otváranie dverí na dotyk bolo praktické, keď môžete mať kľúč v kabelke alebo vo vrecku. Pri nastupovaní som zbadala obrovský priestor v interiéri a keď som už sedela na sedadle vodiča, tak ma úplne pohltilo! Veľké spätné zrkadlá som si nastavila a bližšie som sa zoznámila s prehľadnou palubnou doskou. Veľká obrazovka s cúvacou kamerou na mňa pozerala a ja na ňu. Milé zvítanie a naštartovala som. Na chvíľu som si zapla vyhrievanie volantu aj sedadiel. V zime to poteší. Bol to pre mňa úžasný pocit opäť sadnúť za volant práve takého SUV ako je Hyundai Tucson. Motor bol tichý, ale ako som dupla na plyn bolo cítiť zrýchlenie a dynamiku motora. Otočila som sa dozadu, zbadala ten veľký priestor, tak určite po sklopení sedadiel, by som sa tam aj vyspala!Veľký priestor bol všade, aj ked ja mám vždy veľa priestoru, lebo som malá, ale toto bol pre mňa kráľovský apartmán. Cítila som sa tak majestátne. Jeden z najobľúbenejších prvkov v krasokorčuľovaní je špirála smrti, keď sa žena vodorovne točí nad ľadom a krasokorčuliar ju drží. Ja mám teraz ten úžasný pocit, keď sa plynulo posúvam s ohnivým Tucsonom dopredu akoby do tej špirály a tvoríme nerozlučný pár.

Text a foto: Alena Chorvátová

Späť

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode