Môj sen je F1

21.01.2014 14:48

Pretekársky talent a šampión F3 Richard Gonda si zapretekal na dvesto koňovom Peugeote 208 GTi

Richard, naplnili ste očakávania a získali ste titul šampióna v Európskej F3 Open Cup za sezónu 2013.  Koľkokrát ste už vôbec vyhrali?

Zo 16 pretekov  7x som vyhral a na pódiu som celkovo stál 11x. Vyskúšal som si aj jazdu v monoposte série Auto GP, ktorú založili ako istú náhradu za formulu 1. Inak spolupracujem so španielskym tímom Drivex a som spokojný. Viem, že si ma začali všímať aj manažéri z iných sérií a moji súperi na trati ma začali evidovať. 

Ako ste sa vlastne dostali k pretekaniu, aké boli vaše začiatky?

Nemal som ani desať rokov, keď som začal jazdiť minikáry. Postupne som sa zdokonaľoval a štyrikrát som sa stal slovenským i európskym šampiónom. Veľkú podporu som mal v rodičoch aj v starom otcovi, ktorí sa tiež venovali Motošportu. V štrnástich som si vyskúšal preteky do vrchu, avšak zvíťazil okruh. Sledoval som pretekársku špičku aj vo formule 1 a predstavoval si, aké by to bolo dostať sa na štart najprestížnejšieho seriálu. Tak nejako sa začal plniť môj pretekársky sen.

Je Motošport náročný na čas, na peniaze, takže sezóna je náročná, že?

Rozpočet na jednu sezónu sa počíta v stovkách tisíc eur. Motošport je veľmi náročný z finačnej stránky a pri prechode do vyššej kategórie nerozhodujú vždy len zručnosti jazdca. Bez našich sponzorov by to nešlo. Veľmi si vážim aj pomoc rodiny, ktorá so mnou v podstate žije. Najmä bez otca by som si nesadol za volant a neposúval sa stále vyššie. Moja sestra Klaudia mi robí manažérku hneď od začiatku kariéry a bez nej by som to tiež nezvládol.

Máte čas aj na iné športové koníčky?

Život pretekára sa nezaobíde bez fyzickej driny. Kondíciu si udržiavam bicyklovaním, plávaním, tenisom, v zime nevynechám ani snoubording, ktorý patrí medzi moje záľuby.

Pokuty v bežnej premávke sa občas pritrafia ako pri dnešnom testovaní športového Peugeotu 208 GTi alebo sa mýlim?

Práveže neplatím pokuty, jazdím ohľaduplne. Toto je moja druhá pokuta, čo ma veľmi mrzí. Bežne sa mi takáto situácia nestáva, ale keď sa stane, tak je dôlezité zostať kľudný a nehádať sa. To nikomu nepomôže.

Ktorý je váš najväčší pretekársky vzor formuly 1?

Od malička obdivujem sedemnásobného majstra sveta Michaela Schumachera. Z aktívnych pretekárov Fernanda Alonsa z Ferrari. Určite je aj mojím snom sa dostať do F1, pevne verím, že sa to raz podarí.

Richard, aký máte dojem z testovaného benzínového Peugeotu 208 GTi?

Výborný! Peugeot 208 GTi je atraktívny v každom detaile. Jazdil som tento istý motor na Ford Fieste ST, tak ho dôverne poznám. Už od nízkych otáčok veľmi dobre zaberal a naozaj bolo cítiť silu 200 koní pod kapotou. Brzdy rýchlo reagovali pri prudkom zabrzdení a na tak malé auto bola vynikajúco sprevodovaná manuálna šesťstupňová prevodovka. Dnes je taký trend, že objem ide dole, ale vykompenzuje sa to turbom, ktoré ho poháňa. Aj kombinovaná spotreba niečo vyše 7 l/100 km bola prijateľná.

Naozaj 208-ka je auto ladené pre športovo založených mladých ľudí. Interiér tiež športový a zároveň elegantný, ale najviac ma zaujal malý perforovaný volant šikovný do ruky, že by ani dáma neprotestovala. Športové sedadlá veľmi pekne objímali telo a priestoru bolo dostatok vpredu aj vzadu. Som bol potešený si na ňom zajazdiť a ani pokuta ma neodradila. :)

Text a foto: Alena Chorvátová

Späť

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode