Kombík na dlhé trate

25.03.2018 09:22

Opel Insignia Sports Tourer prišla v druhom vydaní a v strednej triede nemôže zaspať na vavrínoch, lebo ju čaká súboj s rovnocennými hráčmi ako je ona sama... Avšak Insignia je naozaj silný hráč, ktorý bojuje s dobrými zbraňami či už dizajnom (velmi pekná a pôsobivá je predná maska s reflektormi), interiérom, jazdnými vlastnosťami, podvozkom, ale jednoznačne víťazí priestorom a plavnosťou podvozku.V kombi verzii Sports Tourer sú v Insignii proporcie vyvážené, pretože je ľahšia o 200 kg a na kráse jej to ozaj pridalo. Pri tom si zachováva dynamické a ostré črty, ktoré sú na ceste neprehliadnuteľné a takmer 5 metrová dĺžka tejto verzie s dlhými prevismi na oboch koncoch karosérie tento kolos doslova umocňuje. LED svetlomety Intellilux mali neskutočnú sveteľnosť a v noci nebol problém ísť cestou ako za dňa..svietivosť do diaľky bola naozaj výborná. Aj keď sú tieto svetlomety za príplatok, určite sa to oplatí. Príjemným bonusom bolo osvetlenie nástupného priestoru z vonkajších spätných zrkadiel.

Spracovanie interiéru bolo na vynikajúcej úrovni. Na palubovke sa veľmi pekne vynímal digitálny palubný displej s rýchlomerom vrátane palubného počítača. Len otáčkomer, teplota vody a stav paliva zostali analógové. Nevadí. Bol tam tiež teplomer oleja, ale najviac sme ocenili head-up displej, ktorý sa premietal priamo pred nami v čelnom skle a nemuseli sme sa sústavne pozerať na prístroje. Vyskúšali sme si, že Insignia bezpečne reagovala na auto pred vami a množstvo asistenčných systémov bolo ihneď v pohotovosti. Pochválime vodičove sedenie na pohodlnom sedadle, ktoré sa anatomicky prispôsobilo, objímalo telo a bolo nastaviteľné v ôsmich smeroch. Pohodlné sedenie bolo aj na zadných sedadlách a veľkým bonusom bol

batožinový priestor s dvojitým dnom, ktorý mal základný objem 560 litrov, ale po sklopení zadných sedadiel sa tam vyspíte v prípade nutnosti.

 

Mnohých vodičov zaujme ďaľšia časť testu, kde adaptívny podvozok FlexRide ukázal, že vie eliminovať všetky nerovnosti a my sme plavnosťou práve tohto podvozku boli nadšení ako aj odhlučnením celého interiéru. V Insignii sme vyskúšali všetky tri ponúkané režimy: Standard, Tour a Sport. V štandardnom režime bol podvozok klasický, kde sme si až tak neuvedomovali plavnosť jazdy ako v režime Tour, ktorý bol najkomfortnejší a pre nás vykovujúci na diaľničné úseky. Športový režim ukázal ako vie pritvrdiť pri prejazde ostrými zákrutami, pretože tvrdší podvozok tomu napomáhal a pri akcelerácii urobil svoju prácu, tak ako mal. Na výbornú...

Dvojlitrový naftiak poháňaný pod kapotou množstvom koní (170 k) so šesťstupňovou prevodovkou nás presvedčil, že vo verzii kombi vie byť riadne dynamický a pri tom bezpečný. K tomu asistenčné systémy, adaptívny tempomat výrazne uľahčuje cestovanie na diaľničných úsekoch. Naozaj dobrá voľba pre tých, ktorí veľa cestujú a potrebujú adekvátny komfort za slušné peniaze.

Text a foto: Alena Chorvátová

 

Opel Insignia ST Innovation 2.0 CDTI

 
Zdvihový objem cm3

1956

Max. výkon v kW (k) pri 1/min

125/3250

Max krútiaci moment v Nm pri 1/min

400/2500

Maximálna rýchlosť v km/h

220

Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h

9,9

Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)

6,8/4,4/5,3

Základná cena testovanej verzie:

31 990 €

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode