Kia Optima – optimálna za každých okolností

02.10.2012 17:10

 

Moderátor športových správ na Markíze Peter Čambor si zajazdil na majestátnej limuzíne Kia Optima
 
Ako dlho ste „šporťákom“ v Markíze?
Už 15 rokov a už mi to ani nepríde, akosi to veľmi rýchlo ubieha, keď som v roku 1997 išiel na konkurz do Markízy. Nebol to môj nápad, ale moja mama s exmanželkou ma tak „nažhavili“ , že ma nakoniec prijali. A bez protekcie. Najprv som bol redaktor športových novín a po roku som sa stal moderátorom športu. Na tomto poste pôsobím doteraz.
 
Zažili ste počas vašej kariéry moderátora nejaké „brebty“?
Bolo to počas Veľkej ceny Belgicka. Pršalo a veľa vody bolo na trati, potom sa vyjasnilo a trať začala schnúť a ja som komentoval asi takto: ... trať nám začala na niektorých miestach schnúť a to tu ešte pred chvíľou boli kaluže krvi! Vtedy toho bol plný internet a diváci sa na tom dobre bavili, viedlo to nejaký čas v rebríčku brebtov.
Aký si ste za volantom? Športová jazda vám nie je cudzia?
Ako kedy. Bezpečnosť je na prvom mieste a bez bezpečnostného pásu si šoférovanie neviem predstaviť. Pri jazde po diaľnici niekedy aj prekročím rýchlosť (150 km/h), ale nie som pirát ciest, nejazdím bežne rýchlo. Viem byť aj impulzívny za volantom, zanadávam si, aj gestikulujem, keď treba a niekedy padne aj hovorené slovo. Mnohí chodci si myslia, že sú nezraniteľní na ceste. Nepozrú sa žiadnym smerom a vstúpia na vozovku ako nesmrteľní. Vtedy stiahnem okienko a opýtam sa ich, či sú očkovaní proti nárazu auta. Jednoducho to nemám rád, lebo každý chodec by mal byť vodičom a naopak. Samozrejme stane sa, že som rozbehnutý a nie vždy dám tú prednosť, ale keď mi už vstúpi chodec do prechodu, tak radšej zastavím, aby nebol problém.
 
Ako si spomínate na vaše začiatky za volantom?
Autoškolu som robil klasicky na Škode 105 L. Inštruktor autoškoly ma veľmi nepodržal a vulgárne mi nadával, že nikdy neurobím vodičák. Bol som vystresovaný a myslím, že bolo dobre, keď ho vyhodili a tak som mal iného lektora. Vodičák som urobil na prvýkrát. Bolo to v čase po revolúcii, keď si každý myslel, že keď vie jazdiť môže mať hneď autoškolu a zoberie hocijakých ľudí z ulice, ktorí na to nemali, aby boli kvalifikovaní lektori. 
Posledná vaša pokuta bola za aký dopravný priestupok?
Naposledy som dostal pokutu za parkovanie. Zaparkoval som na žltej čiare v noci, keď sme prišli z dovolenky a hneď ráno som si našiel papuču, ale vysvetlili sme si to. Za rýchlosť som neplatil pokutu už veľmi dlho...
 
A kde ste boli na dovolenke? Nemali ste pri šoférovaní pocit únavy alebo mikrospánok?
V Chorvátsku. Veľakrát som mal pocit, že zaspávam za volantom. Trochu som si zdriemol na parkovisku a pohli sme sa ďalej. Išli sme na dovolenku, nikde sme sa neponáhľali.
 
Na akom aute jazdíte v súkromí?
Jazdím na Nissane Almera Tino 2004 1,8 benzin. Nedávno som bol na STK-čke a auto je v absolútnom poriadku. O liter menšia spotreba, a bolo by to dokonalé auto. 
Aké sú ženy podľa vás za volantom?
V prvom rade ich nesmieme hádzať do jedného koša, mám pocit, že sú zodpovednejšie v živote aj za volantom. Viac vnímajú nebezpečie, ktoré číha naokolo. Muži to svoje ego nevedia potlačiť a mnohí si na ceste niečo dokazujú. Na križovatkách je to viditeľný jav. Muži musia prví vyštartovať a dokázať si, že oni majú silnejšie auto. Myslím si, že vodiči na Favoritoch majú pocit, že majú najlepšie auto na svete. 
 
A v krízových situáciách?
Možno ženy nemajú takú rýchlu reakciu a vtedy zvyknú byť zbrklé. Predvídavosť a rýchle reakcie  nemajú v sebe, tak ako muži. Mnohé majú veľké problémy s parkovaním, ale česť výnimkám.
 
Viete sa nahnevať na niektorých vodičov?
Som zlý len k vodičom, ktorí sú arogantní a sedia vo veľkom aute. Starší ľudia mi nevadia pokiaľ jazdia v pravom pruhu, ale správanie sa jednej blondínky ma nahnevalo, keď som vychádzal z vedľajšej a ona sa postavila vedľa mňa a odbočila doľava. Mala sa postaviť za mňa, tak som ju vytrúbil dal dolu okienko, ale ona mi ukázala prostredník ... tak som jej „zdvorilo“ odzdravil a išli sme ďalej.
Máte nejaký zaujímavý automobilový zážitok?
Víťaz Rely Paríž-Dakar Nasser Al-Attiyah z roku 2010 bol pozvaný VW na Slovensko a zviezol som sa s ním na testovacej dráhe na Touaregu. Aj zastrúhaný vlas by bol široký, ale bol to adrenalínový zážitok. Ešte predtým, asi pred siedmimi rokmi, ma zviezol testovací pilot Ferrari Mark Gene na pretekárskom špeciály Ferrari na Brnianskom okruhu. To bol tiež zážitok, ktorý stál za to.
 
Čím vás zaujala Kia Optima s dieselovým motorom 1,7 CRDi?
Asi všetkým. Dlhá limuzína strednej triedy na mňa pôsobila majestátne svojím zovňajškom, tvarmi, svetlami a ani vo vnútri mi nič nechýbalo, mal som pocit, že tam je všetko vďaka luxusnej výbave. Priestoru na sedenie bolo veľkoryso vpredu aj vzadu aj pre vyšších pasažierov. 505 litrový batožinový priestor bol dostačujúci a sklopením zadných sedadiel sa ešte zväčšil, čo je veľmi pozitívne.  Vpredu ma zaujalo množstvo rôznych použitých materiálov, ktoré pôsobili luxusne . Prvý vizuálny kontakt na palubovku pôsobil, že je tam na mňa dosť veľa elektroniky, ale dalo sa tam rýchlo zorientovať. Budíky boli prehľadné aj obrazovka s dotykovým displejom, kde nás okrem iného informovala navigácia, ktorým smerom sa máme vydať. Príjemný volant s dobrým ovládaním palubného počítača a hudbou, ktorú rád počúvam počas jazdy. Púšťam si väčšinou Metalicu, to mi asi sedí najviac k môjmu štýlu, ale k rýchlosti hudby sa neprispôsobujem. Šesťstupňový automat aj s radením pod volantom pracoval dobre a dieselový jednasedmičkový motor pracoval adekvátne rozmerom auta, aj keď by som dal skôr prednosť silnejšiemu motoru.  Udávaná priemerná spotreba 6 l/100 km je naozaj priaznivá. Posledné modely KIA sú vydarené a nemám k nim výhrady. V dizajne, ale aj v celkovom spracovaní modelov sú jednotky a konkurujú už prémiovým značkám. O čom svedčí aj tento model Optimy, ktorá na trhu určite uspokojí svoju klientelu.
Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka

 

Späť

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode