Emocia v SUV

29.04.2018 11:22

Nové kompaktné SUV Škoda Karoq v plnej výbave s najsilnejším naftovým dvojlitrom pod kapotou s výbornou cenou pôsobí takisto vyrovnane v porovnaní s väčším Kodiaqom. Plná výbava Style ponúka Full LED svetlomety s kryštalickým dizajnom, ktoré sú v tejto výbave dostupné bez príplatku, ako aj bezkľúčový vstup, parkovacie senzory, ambientné osvetlenie či adaptívny tempomat. Karoq mal vo výbave strešné okno, ktoré skvele presvetlilo interiér, sound system Canton, intotainment Columbus, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča a veľa iných prvkov výbavy...

V elegantnom svetlom interiéri s chrómovými doplnkami sme sa príjemne cítili a priestoru bolo celkom dosť, aj keď samozrejme, že v Kodiaqu bohatého priestoru je ešte viac hlavne na zadných sedadlách. No ten je väčší a Karoq je primeraný proporčne hlavne nám ženám  a určite je pre nás obratnejší. Spracovanie materiálov v interiéri bolo na vysokej úrovni a mäkčené plasty nepôsobili lacno, ale mňa osobne najviac potešili pohodlné a anatomicky  tvarované sedadlá s dobrým bočným vedením, ktoré musia byť na dlhých cestách, aby nebolel chrbát. Veľmi dobre nastaviteľná poloha umožňovala dobrý výhľad z auta, ale aj do spätných zrkadiel. Dotyková obrazovka s jednoduchou grafikou bola prehľadná a celý displej bol veľmi lesklý, možnou len trošku zanechával čmuhy pri dotykovom ovládaní, takže s malou handričkou sme ho pretreli a nebol problém. Super, že sa môžu využívať aplikácie ako sú Android Auto či Apple CarPlay.

Porovnávali sme svetlý a tmavý interiér a obidva sú veľmi pekné z dizajnovej stránky, ale rozdiel bol v materiáloch. Svetlá koža viac presvetlila interiér, ale čierny interiér v čalúnenom prevedení sme preferovali viac, pretože je lepší na údržbu.

 

S pohonom všetkých štyroch kolies sme sa nebáli rozbitých bratislavských ciest ani pri jazde v teréne. Pri diaľničnej jazde spotreba bola okolo 6 l/100 km, v meste o niečo viac. Dvojlitrový diesel prekvapil tichosťou a žiadne nevhodné zvuky sme v kabíne nepočuli. Výber z niekoľkých jazdných režimov tiež zaujal ako bol eko režim na zníženie spotreby, športový pre tých nadšencov dynamickej jazdy alebo komfortnej diaľničnej jazdy. Automat veľmi pekne preraďoval a vôbec mi nechýbalo manuálne radenie hlavne v mestských kolónach, kde to býva otravné. Naozaj začína byť doba automatov, pretože tých áut nám na ceste neustále pribúda...

Určite Karoq poteší svojich priaznivcov, ale hlavne nás ženy, ktoré tento typ auta z hľadiska bezpečnosti a pohodlnosti preferujeme pri preprave našich ratolestí, ktoré dennodenne vozíme. A Karoq je tá pomoc na pohľadanie...v plnej výbave s najsilnejším motorom nám ženám na sebavedomí neuberie, ale pridá...takže nebojme sa silných motorizácii, aby na nás muži nefrflali, že sa šuchceme, ale že vieme byť rovnocennými partnermi na našich cestách...pretože v každom druhom SUV predsa sedí žena alebo sa mýlim?!

Text a foto: Alena Chorvátová

Škoda Karoq TDI 4 x 4 Style  
Zdvihový objem cm3 1968
Max. výkon v kW pri 1/min

110 kW (150 k) pri 3 500 - 4 000

Max. krútiaci moment v Nm pri 1/min

340 Nm pri 1 750 - 3 000

Maximálna rýchlosť v km/h

195

Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h

9,3

Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)

5,9/4,5/5,2

Cena od / testovacia verzia:

9 770 € /40 058 €

 

Max. výkon v kW /k/  pri 1/ min

Viac tu: https://www.autoazena.sk/news/modna-ikona

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode