Do koča aj do voza...

04.02.2024 21:12

Na trh prišla modernizovaná hybridná Honda Jazz, ktorá je kompaktným mestským autom do koča i do voza. Predná časť karosérie je po facelifte a nová čierna mriežka masky a štrukturovaný nárazník je naozaj šmrncovný, ako aj športovo vyzerajúce čierne pozadie full LED-iek vyzerá naozaj skvelo a športovo. K tomu 16-palcové disky kolies sú síce menšie, ale ladia s celým autom. Štvormetrová d'lžka Jazzu zaujme aj lakovanou červenou farbou Premium Crystal Red. Zadné matné svetlá s novou grafikou pekne tvarujú zadnú časť karosérie a pôsobia elegantne a zároveň športovo.

 

V modernom interiéri je miesta viac než dosť a celkovo pôsobí priestranne a variabilne. Nezabudnime, že sme si všimli kvalitnejšie materiály. Dostatok priestoru je na zadných sedadlách, nad hlavou i pod nohami. Vpredu je dobrý výhľad na prístrojovú palubnú dosku, ale i von z auta. Volant padne dobre aj do ženskej ruky a sedadlá sú dobre tvarované aj na dlhšie cesty,  a dobre držia v zákrutách. Prístrojovka je moderná, prehľadná a s dobrým rozmiestnením ovládačov, ktoré sú intuitívne. To patrí aj pre automatickú prevodovku, ktorá nie je s tlačidlami, ale s klasickou pákou, a kto je na tento typ prevodovky zvyknutý, tak bude rád. Samostatný panel klimatizácie nám vyhovoval. Je tu dostatočne veľa odkladacích priestorov aj na odkladanie flašiek do vnútorných častí vo dverách, ako aj držiak v stredovom tuneli. 

 

Najväčším bonusom Jazzu sú sedadlá Magic Seats, ktoré je možné sklápať k podlahe alebo ich vyklopiť. Nádrž je pod prednými sedadlami, takže v takejto konfigurácii vzniká za sedadlom vodiča a spolujazdca obrovský priestor od podlahy až k stropu. Pod zadným vekom ubudlo medzigeneračne 50 litrov objemu, pretože sa musel nájsť priestor na batériu hybridného systému. 304 litrový objem batožinového priestoru je dostatočný, ale sklopením zadných sedadiel dostaneme úctyhodných 1 205 litrov. K tomu všetkémuje ešte pod podlahou hlboká schránka na lekárničku.

 

 

Elektráreň pod kapotou dokáže čarovať so spotrebou a kombinácia 90-kilowattového elektromotora napájaného generátorom so 4-valcom 1,5 i-VTEC funguje perfektne. Spaľovací motor sa s kolesami prednej nápravy spojí na priamo len pri vyšších rýchlostiach. Je tu jeden prevod, ktorý zodpovedá piatemu alebo šiestemu rýchlostnému stupňu. Motor je dobre odhlučnený, počuť ho naozaj len pri prudkej akcelerácii, keď nemá inú šancu. Rekuperácia je nastavená veľmi jemne, auto po zložení nohy z plynu spomaľuje a v meste je dobré zaradiť režim B s vyššou rekuperáciou. V meste je spotreba pod štyri litre a na diaľnici sa spotreba o niečo málo zvyšuje.  Jazz si na 100 km vypýta v priemere vždy menej ako päť litrov benzínu a v meste sa dostanete ľahko aj pod štyri. To je presne to, čo dokážu len hybridy.  Jazz je skutočne dynamický, tichý a úsporný. 

 

Nádrž v jazze je len 40-litrová, ale najazdíte ňou dosť veľa kilometrov. Napriek vyššej cene 26 390 € je Jazz 1,5 e:HEV Advanced stále žiadaným autom. Kto si raz tento model kúpi, tak sa s ním ťažko rozlúči. V našej redakcii sme tiež boli smutní, ked sme sa s týmto sviežim hybridom museli rozlúčiť. O spoľahlivosti tohto autíčka sme sa presvedčili a veríme, že mnohí potencionálni zákazníci si vyskúšajú jazdu práve na tomto modeli, ktorý ich presvedčí, že Jazz je pre nich tá správna voľba. 

Text, foto: Alena Chorvátová


 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode