Adam Ďurica si zaspieval duet s kombíkom Opel Astra

08.04.2012 16:13

Adam Ďurica si zahral a zaspieval duet  s kombíkom Opel Astra                


Adam, ste mladý spevák, ktorému cestu do povedomia otvorila Superstar 1. Neoľutovali ste, že ste sa dali na takúto dráhu?
Hudbe sa síce venujem od štrnástich rokov, ale študujem aj na Fakulte STU v Trnave a momentálne píšem diplomovku. O sebe môžem povedať, že som pesničkár, hrám na basgitare a na gitare. Superstar 1 mi otvorila širšie dvere do sveta hudby, ale pre mňa boli dôležité aj spolupráca s rôznymi hudobníkmi napr. s gitaristom Petrom Bičom, ktorý ma na začiatku oslovil. V roku 2006 som už vydal debutový album Cukor a soľ. V roku 2008 som získal zlatého slávika v kategórii Objav roka. O rok na to som vyhral prestížne ocenenie na poľskom festivale v Rseszowe a nahral pesničky na druhý album Mladá vlna, ktorý bol kompiláciou viacerých umelcov, bol na ňom aj Samuel Tomeček. Tretí a najaktuálnejší album sa volá „Dávno zomrel rock´n roll“. Nahral som ho vo vlastnom nahrávacom štúdiu na jeseň 2011 za účasti mnohých skvelých slovenských hudobníkov ako sú Cmorík, Bystrík, Majo Slávka, Viktor Hidéghi, Peter Bič a iní. Spolupracoval som aj s Ivanom Táslerom a IMT Smile na ich albume „Niečo s nami je“ a bol som s nimi na koncertnom turné. Potom sa to už rozbehlo aj s inými spevákmi a hudobnými kapelami ako aj s Pehou v Českej republike, kde sme mali veľký úspech, alebo so skupinou Komajota na ich slovenskom turné.

Musím vám povedať, že v Legendách Popu na obrazovkách STV vám „sadol“ na mieru šitý Karol Duchoň. Ako to hodnotíte vy?
Jednoducho sa to podarilo a pieseň „Mám ťa rád“ mi fakt sadla a mám ju aj v repertoári na koncertnom turné. Vraj to bolo najlepšie vystúpenie v rámci celého seriálu Legiend Popu. Mám z toho naozaj veľkú radosť!


Adam, sme viac menej ženský webový portál zameraný na motoristické témy a našich čitateľov a čitateľky by určite zaujímalo, aký ste za volantom?
Šoférovanie si užívam, aj keď tie prvé roky boli aj so športovým nádychom, ale teraz je to už s prehľadom a určitou opatrnosťou. Vodičský preukaz vlastním od 18 rokov / teda 6 rokov./ Moja prvé auto za vlastné peniaze bolo Fiat Brava 1.9Tdi 

Koncertujete často, nebolo by pre vás výhodnejšie mať väčšie auto, do ktorého by sa zmestilo viac hudobnej aparatúry?
Aj preto som si kúpil dodávku Toyotu Hiace a slúži mi už tri roky. Zatiaľ ma nesklamala, možno aj preto, že japonské autá sú naozaj spoľahlivé. Naloží sa tam dostatok batožiny vrátane hudobnej aparatúry a všetko čo treba. S dodávkou nie je problém parkovať, keďže napomáhajú parkovacie senzory, ktoré rád využívam. V automatickej prevodovke som tiež doma. Odjazdil som na nej asi 65 000 km.


Naberáte jazdné skúsenosti, stretli ste sa počas vašej praxe s nejakou motoristickou kuriozitou?
Raz som zrazil srnku, keď som sa vracal zo Svidníka z koncertu. Stalo sa, akosi som podvedome vedel čo sa bude diať. Zbadal som ju a potom to prišlo. Rana! Najprv svetlo, blatník, ale auto bolo pojazdné. Bolo to nebezpečné, ale rozdýchal som to, ale ona asi nie. Bola to dosť nepríjemná situácia, s ktorou som sa stretol po prvýkrát. Snáď aj naposledy...

Dodržiavate dopravné predpisy?
Snažím sa ich dodržiavať, ale nemám rád predsudok, ktorý je na Slovensku veľmi zaužívaný, že kto má dobre vyzerajúce auto, tak si myslí, že preňho neplatia dopravné predpisy a na diaľnici, keď idete predpisovo, tak vás niektorí vodiči vyblikávajú. S dodávkou som prešiel skoro celé Chorvátsko a veru aj tam som sa stretol s takým prístupom. Cestou do Dubrovníka, v čase, keď hral Hajduk Split so Slovanom Bratislava ma nejaký chorvátsky fanúšik predbiehal a neustále vytruboval. Snažil som sa ho ignorovať, ale nedalo sa. Bolo to dosť nepríjemné.


Myslíte si, že auto je dobrá investícia?
Aj keď mám rád autá, myslím si, že kúpiť nové auto je najhoršia investícia, pretože nové auto rýchlo klesá na hodnote. To by muselo byť iné Ferrari, alebo skôr nejaký veterán, ktorý by nestrácal na hodnote, ale práve naopak. Mám radšej jazdenky. Jednu som si dokonca kúpil v Nemecku. Páčilo sa mi ako som na Úrade v blízkosti jednej križovatky rýchlo vybavil potrebné veci k odhlasovaniu a prenosné značky. U nás by mi tento proces odhlásenia a vybavenia prenosných značiek trval určite dlhšie.

S akými typmi policajtov ste sa stretli?
Ako kedy. Niektorí sú milí, ale nie je to pravidlo. Nemám veľa priestupkov, snažím sa jazdiť disciplinovane. Raz sa mi stalo, že som išiel na požičanej Honde Civic a za mnou sa rozblikali majáky. Išiel som 50-tkou s tempomatom, ale neviem prečo som sa mal cítiť ako nejaký pašerák. Spustili na mňa, že akou rýchlosťou som išiel a podobne. Nepáčil sa mi ich štýl komunikácie. Ani „Dobrý večer“ a len hľadali, aby mi niečo našli. Taká bezpredmetná debata. Všetko som mal v poriadku, pustili ma, ale z tej ich prehliadky som nemal dobrý pocit. Nechcem tým povedať, že musia byt prehnane milí, ale základné slušné správanie mnohokrát v komunikácii chýba.

S prípadnými technickými problémami si viete poradiť?
Mal som taký problém, že som zalomil kľúč v zapaľovaní a nedalo sa s tým nič robiť, len auto dať odtiahnuť. Ešte sa mi zadaril defekt na kolese, keď som nabehol na nejakú skrutku. Prišiel som do nákupného centra v Bratislave a odchádzal som od auta na jedno stretnutie s tým, že počujem ako syčí guma. Pomyslel som si, že toto by som nechcel... ale nanešťastie to bolo moje predné koleso. 


Ako sa vám spievalo a jazdilo na modeli Opel Astra ST 1,7 CDTi Cosmo?
Za volantom veľmi nespievam, ale jazdilo sa mi výborne. Zaujal ma hneď v úvode dizajn auta. Hlavne oblé tvary zozadu. Luxusné kombi so športovými prvkami, pri tom vo vnútri praktické a príjemne s vkusom zladené. Kávové zladenie mi prišlo veľmi upokojujúce a atypické pre interiéry. Kombinácia interiéru v perforovanej koži sa mi páčila. Sedenie na sedadlách s vyhrievaním mi vyhovovalo, ako aj priestor, ktorého je tu naozaj dostatok. Prístrojovka so štýlovými budíkmi a červeným podsvietením bola elegantná a príjemne sa na nej sledovali všetky technické ukazovatele + prehľadný informačný displej s grafikou. Autorádio bolo kvalitné s dobrým ovládaním, a zvukom. Motoricky ma Sports Tourer nesklamal. Diesel ťahal výborne a v zákrutách to vážne dobre držalo aj pri rýchlejšej jazde. Vo vyšších otáčkach to bolo doma! Nič nevŕzgalo a nerovnosti som na ceste necítil. Pochválim dobré radenie. Som fanatik na kufre a tu bol kufor naozaj veľký s dobrým navrhnutím, tak aby sa dal využiť každý liter priestoru. Astru vnímam ako veľmi štýlový a zároveň aj rodinný kombík, ktorého úspornosť motora je vhodná na dlhé pohodlné trasy. Má všetko čo má rodinné auto mať a zvonku všetko pekne lícuje. Pri tomto modeli si poviem, že ho možno nepotrebujem, ale chcem ho! A to myslím vážne!

Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode