Tichý pracant

27.02.2012 16:36

To, že sa v „Škodovke“ nespí na vavrínoch svedčí fakt, že od minuloročnej jari pribudol populárny model medzi SUV-ečkami - Škoda Yeti 1,4 TSI.
Škoda Yeti sa právom radí medzi kvalitné multifunkčné automobily. Svojim tvarom, jazdnými vlastnosťami, veľkosťou sa ponúka nielen podnikateľom, ale aj ľuďom každej vekovej kategórie.

Praktické kolmé otváranie dverí batožinového priestoru nám výrazne uľahčuje nakladanie tovaru, alebo rôzneho materiálu. K variabilite úložného priestoru nám pomáhajú aj od seba nezávislé zadné sedadlá. Predná maska so štyrmi reflektormi kombinovaná s čierno-strieborným spojlerom posôbí nielen robustne, ale aj dizajnovo atraktívne. Vyšší podvozok a tým aj vyšší posed vodiča, výborný výhľad spoza volantu na všetky svetové strany nám dáva pri jazdení pocit istoty a bezpečnosti. O interiéri môžeme povedať, že v jednoduchosti sa skrýva krása. Dotykový monitor ihneď pochopí každý z nás. Ten nám automaticky pomáha aj pri cúvaní. Vďaka senzorom na centimetre presne ukáže ako sme zaparkovali.

Ďaľšie uľahčenie jazdy nám umožňuje ovládanie rádia a palubného počítača na volante. Jednoduché, účelné, bezpečné... Jemným dotykom palca na pravej ruke ihneď zistíme, akú máme spotrebu, koľko kilometrov ešte môžeme prejsť bez toho, aby sme museli navštíviť čerpaciu stanicu. Pomôcka, ktorá nám odbúrava žalúdočnú nervozitu najmä pri dlhších cestách. Priemerná i okamžitá spotreba motora, teplota oleja, čas jazdy a počet najazdených km je tiež nedeliteľnou súčasťou počítača. Ľavou rukou na volante ovládame rádio, resp. cd player. Príjemne prekvapila kvalita zvuku. Dostačné množstvo bassov pridáva nielen na kvalite hudby, ale aj hovoreného slova a tí, čo majú radi hlasnejšie melódie, nemusia sa obávať rezonančných zvukov tapacíra. Aj pri vačšom množstve decibelov nám kvalita zvukovej aparatúry neutiekla.

 


Ďaľší plus pohodlnej cesty sú sedadlá. Zvýšené bočné vedenie sedadiel, nastaviteľné opierky bránia únave vstupu do Yetiho. 
Nový motor 1,4 TSI  hravo zvládal každý terén a plynový pedál pružne reagoval na podnety. Bez žiadnych problémov sa dosiahla  požadovaná rýchlosť. S veľkou zvedavosťou sa striehlo na spotrebu. V priemere sa pohybovala od 5,5 l do 6,8 l / 100km. Tá vyššia bola najmä v bratislavských kolónach, kde sa stálo na každom kroku. Mimo mesta to už bola pohoda, ktorá sa dokázala prečísliť na omnoho nižšie číslo.

Spotreba je závislá aj od nás a našej nohy, ako jazdíme. Motor pracoval veľmi ticho a nepostrehli sme žiadne rušivé elementy. Mrzí nás len to, že vďaka peknému počasiu sa nevyskúšal systém „Off-road“ ktorý nám uľahčuje jazdu v teréne. Presnejšie, prispôsobuje nastavenie elektronických systémov jazde v teréne. 

Škoda Yeti 1,4 TSI vôbec nesklamala, ale skôr podvihla krivku kvality smerom nahor. Je to tichý pracant, ktorý je ochotný pracovať vždy a všade - za každých okolností. Ak mi neveríte, presvedčte sa sami.


Technické údaje:
Model: Škoda Yeti 1,4 TSI 4x2  Ambition
Dĺžka, šírka, výška (mm) 4223/1793/1691
Objem batožinové priestoru (l) 405-510/ 1580-1760
Objem motora 1390 cm3
Max. výkon 90kW
Pohon predný
Počet prevodových stupňov 6
Max. rýchlosť 185km/h
Spotreba (podľa tech. údajov)
Mesto, mimo mesta , komb. (l/100km) 8,9/5,9/6,8
Objem palivovej nádrže 55l
Celková hmotnosť (kg) 1920
Užitočná hmotnosť (kg) 620
Zaťaženie strechy (kg) 100

Cena test. modelu              18 867 eur s DPH

 

Sériová výbava - Ambition:

7 airbagov, ESP, zliatinové disky kolies s pneumatikami 215/60 R 16, manuálna klimatizácia, rádio Blues s CD a MP3, elektricky ovládané predné okná, asistent rozjazdu do kopca, palubný počítač, dažďový senzor, sklá s vyšším stupňom tónovania od B-stĺpika, upevňovací systém pre uchytenie batožiny, sada na opravu pneumatík.
 

Autor: Milan Kukumberg

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode