Praktický a účelný rodinný minivan

05.04.2011 15:21

Novú MAZDU 5 s jednašestkovým motorom v naftovom prevedení otestovala a porovnala so starším modelom Mazdy 5 skvelá vodička a mamina troch deti - pani Kvetka.

 

 Príťažlivý exteriér

Na prvý pohľad zpredu by sa dalo povedať, že nová Mazda 5 neprešla veľkou zmenou, no pri pohľade z boku je zmena viditeľná, jemné vlnky na vonkajšej karosérii robia tento automobil jemnejší aj pri jeho veľkosti a zároveň spĺňajú funkciu aerodynamiky. Najviditeľnejšou zmenou prešla zadná časť vozidla. Horizontálne položené svetlá vyzerajú moderne a robia celé auto športovejším. Myslím si, že tento nový facelift sa tvorcom vydaril a celý exteriér pôsobí kompaktne a veľmi príťažlivo.

 

Skromnejší interiér

 Prešiel síce výraznou zmenou, no nie vo všetkých ohľadoch k lepšiemu a čo sa týka dverí a sedadiel, tak tam nenastala žiadna zmena. Elektrické ovládanie okien, zrkadiel, zabudovaných zámkov vo dverách, variabilita sedadiel a množstvo úložného priestoru je rovnaké ako v staršom type Mazdy 5. Najväčšou zmenou sa môže pýšiť prístrojová doska a volant. Prístrojová doska je o niečo masívnejšia,  pôsobí akoby objímala vodiča, čím pravdepodobne chcel výrobca dosiahnuť ľahšie ovládanie z miesta vodiča. Na mňa ako na vodičku to  pôsobí obmedzujúco, dokonca mám pocit, že mi to uberá z pocitu voľnosti a komfortnosti na mieste vodiča.

Samotné rozmiestnenie jednotlivých komponentov prístrojovej dosky je účelné, praktické. Najväčšie plusy by som dala rozmiestneniu, tvaru a ovládaniu ventilátorov. K lepšiemu umiestneniu prešli aj pri uložení zapaľovača, ktorý je oproti starému typu vozidla viditeľný a ľahko použiteľný.

  

  Variabilita sedadiel

Sedadlá, ich rozloženie, variabilita je nezmenená, Napriek tomu, že v druhom rade sedadiel je miesto v strede veľmi nepohodlné aj pre malé dieťa. Oceňujem tretí rad ľahko obsluhujúcich sedadiel, ktoré sú zabudované v podlahe batožinového priestoru. Nakoľko som matkou troch detí som túto možnosť využila niekoľkokrát. Manipulovanie so sedadlami je ľahké a veľmi rýchle. Priestor pre pohodlné sedenie v treťom rade sedadiel získame jednoducho posunutím druhého radu sedadiel smerom vpred.

Jazdné vlastnosti

Oproti predchádzajúcemu typu Mazdy 5 sa nejako výrazne nezmenili. Vzhľadom na to, že tento typ vozidla patrí medzi rodinné minivany, tak je pravdepodobné, že ho bude využívať početnejšia rodina aj na dovolenkové cesty. Dvojlitrový motor, s výkonom 143 PS, ktorý bol v predchádzajúcom modeli, tak určite zabezpečoval dynamickejšiu a športovejšiu jazdu, ale ani jednašestkový motor sa nedal zahanbiť. Neskúšala som jazdu pri plnej záťaži, ale motor bol svižný do kopca aj v zákrutách. Riadenie je inak veľmi presné aj vďaka svojmu podvozku a 6 -stupňová prevodovka umožňuje vodičovi naozaj plnohodnotnú jazdu v meste aj mimo mesta. Musím povedať, že by som už vymenila staršiu Mazdu za novú a tomuto motoru by som sa vôbec nebránila, keďže som už na túto značku zvyknutá. Verím, že to bude práve táto Mazda, ktorú som testovala.

Technické parametre:

 

Mazda 5 1,6 MZ-CD

 

 

Objem: 1560 cm³

Výkon:  85 kW/116 k pri 4000 ot.min-1

Krút. moment: 270 Nm pri 1750 ot.min-1

Priem. Spotreba: 5,2 l/100 km

Max. rýchlosť: 180 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,7 s

Cena (základ/test): 19 590/22 090 eur

 


Autor: Kvetka Seidlová

Foto: Alena Chorvátová

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode