Nová Octavia – ešte krajšia...

09.06.2013 18:09

Je to jednoducho fakt. Škodovka má u nás mnohoročnú tradíciu, takže každý jej nový model je očakávaný s napätím. Dvojnásobne to platí pre Škodu Octavia, ktorá je s počtom 4938 kusov najpredávanejším autom za rok 2012. Jej tretia generácia bola predstavená vo februári a po deviatich rokoch prináša naozaj radikálne zmeny. Svedčí o tom veľký záujem okoloidúcich, kdekoľvek sme s Octaviou 2,0 TDI v najvyššej výbave Elegance zastavili. 

Nový model sa zreteľne odlišuje od predchádzajúceho väčšími rozmermi a to hlavne rázvorom, ktorý je o 11 cm väčší a dĺžkou väčšou o 9 cm. Dizajnéri si poradili s ťažkou úlohou, spojili tradičný vzhľad Octavie a ozdobili ho trojuholníkovým prelisom vzadu a ostrou hranou smerujúcou k predným svetlám vpredu. Už charakteristickým je centrálny zub s logom v prednej maske. 

Presuňme sa do interiéru, kde sa väčší rázvor ihneď prejavý pohodlným sedením vodiča i spolujazdca. Rovnako je to s priestorom vzadu, ktorý je výrazne väčší a v pohode odvezie aj dvojmetrového chlapa. Interiér už na prvý pohľad pôsobí luxusnejšie, aj vďaka elegantnej palubnej doske s horizontálnym delením. Tá je úplne totožná s palubnou doskou nového Passatu, ktorý má navyše len malé hodinky uprostred. Päť palcová dotyková obrazovka nám dovoľuje nastaviť všetky funkcie vozidla aj rádia, slúži aj palubnému počítaču a parkovaciemu astistentu. Príjemné je ovládanie stavového dispeja rolovacím válčekom na volante. V testovanom vozidle nám však chýbala navigácia, ktorá je už štandardom aj vo vozidlách podstatne nižšej triedy. 

Poteší nastaviteľná lakťová opierka, klasická ručná brzda a samostatné osvetlenie pre každého pasažiera. Použité kvalitné materiály len zvyšujú pocit luxuxsu. Pre milovníkov klasiky sa v skrinke spolujazdca nájde CD mechanika. Zároveň je možné samostatne nastaviť teplotu v tomto priestore, takže chladené nápoje a hudbu máte stále so sebou.

Kufor patrí k hlavným prednostiam – je vskutku obrovský a s tým, že veziete plnohodnotnú rezervu má slušných 568 litrov. Navyše lyže, alebo iné neskladné predmety pohodlne odveziete vďaka otvoru v zadných sedadlách. Bohužial, po ich sklopení stále ostáva schod, takže sa až tak pohodlne nevyspíte.

Čo sa týka motora, Škodovka prináša nový dvojlitrový motor s maximálnym výkonom 150 koní (110 kW), ktorý spolu s kvalitnou šesťstupňovou prevodovkou zabezpečuje slušnú spotrebu okolo 5,5 litra na 100 kilometrov.  V meste je to samozrejme viac a pri ostrej jazde si cucne nad 8 litrov. Trochu otravný je systém start-stop, dokonca mi pár krát vypol motor pri preraďovaní z jedničky na dvojku. Asi jazda s ním chce tréning a tak som to pre istotu vypol. Tiež niektoré ECO-Tipy objavujúce sa pravidelne na obrazovke skôr pobavia, niektoré slabšie povahy aj nahnevajú.

Oktávia tretej generácie je postavená na platforme MQB, na ktorej jazdia aj nové modely VW Golf a Audi A3. Táto skutočnosť zaručuje nadpriemerné jazdné vlastnosti a vynikajúcu smerovú stabilitu. 

Niekoho možno zarazí vyššia cena, avšak dostanete za to auto strednej triedy do ktorej sa Octavia pomaly presúva zavedením modelu Rapid. A od modelu Passat, od ktorého je zvnútra na nerozoznanie je stále podstatne lacnejší.

Marek Michlík

 

Škoda Octavia Elegance 2,0 TDI  
Objem motora /cm3/ 1968
Motor 4-valec, diesel
Výkon  /kW/ot./  110/3500-4000 (150k)
Krútiaci moment (Nm/ot.) 320/1750-3000
Maximálna rýchlosť  (km/h) 218
Zrýchlenie 0 -100 km/h 8,5
Priemerná spotreba l /100km 4,1
Prevodovka 6 st. manuál
Objem batožinového priestoru 590 – 1580 l
Cena testovaného vozidla 26 976 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode